Aktualności \ Trwa pielgrzymka do Ziemi Świętej

Od 21 do 28 lutego odbywa się pielgrzymka do Ziemi Świętej, w której udział biorą m.in. nasi parafianie.

Serdeczna atmosfera towarzyszy nam pielgrzymowaniu szlakami Pana Jezusa. Pierwszego dnia widzieliśmy Grotę Narodzenia, Mleczną Grotę, Pole Pasterzy, a później udaliśmy się do Jerusalem, które zwiedziliśmy na razie częściowo: Góra Oliwna, Meczet Wniebowstąpienia, Kościół Pater Noster i Bazylikę Narodów. Eucharystia w Grocie Świętego Józefa w sąsiedztwie Groty Narodzenia. Byliśmy w Kafarnaum, Tabdze. Przez dwa dni pobytu w Betlejem śpiewaliśmy kolędy. Płynęliśmy po Jeziorze Gailejskim. W Kanie Galilejskiej pięć małżeństw odnowiło przyrzeczenia małżeńskie. Na obiad zjedliśmy pyszną rybę zwaną piotroszem. Modliliśmy się na Górze Błogosławieństw. Pogoda cały czas nam sprzyja. Jest słonecznie, a pragnienie gasimy pijąc świeży sok pomarańczowy i granatowy. We wtorek ze śpiewem na ustach przybyliśmy do Jerusalem, gdzie mamy nocleg. Byliśmy na Górze Tabor. W czasie Eucharystii spadł drobniutki deszczyk- taką aspersję mogliśmy sobie wymarzyć. Wcześniej u podnóża Góry spotkaliśmy Ukraińców, którzy za modlitwę w ostatnich miesiącach podziękowali nam hymnem i pieśniami ludowymi. Odnowiliśmy nad Jordanem sakrament chrztu. Każdy został polany wodą, tą samą, która obmyła Pana Jezusa. Później byliśmy w Jerycho i na Górze Kuszenia, gdzie zjedliśmy obiad. Każdy mógł też popływać w Morzu Martwym i zażyć kąpieli błotnej. Na koniec dnia zawitaliśmy na pustynię.

Naszym przewodnikiem po Ziemi Świętej jest niezastąpiona pani Iwona, której wiedza nas zachwyca.

Pozdrawiamy i prosimy o modlitwę!

Zdjęcia z pielgrzymki są na bieżąco wrzucane na naszego Facebooka, kliknij tutaj !